Thursday 8 September 2011

PERTAMA a first love story

setiap orang muda pasti akan teringat cinta pertama nya , dan cuba menangkap kembali hari-hari asing itu , yang kenangan nya mengubah perasaan di relung hati nya , dan membuat nya bahagia di sebalik kepahitan yang penuh misteri . sesebuah episod cinta akan berlaku di mana sahaja . tak mengenal usia , tak mengenal rupa . tidak di nafi kan Cinta Pertama terukir pada zaman persekolahan . ini kisah aku . kisah cinta pertama aku . cinta datang tak mengenal erti . dan cinta aku datang bila aku masih mentah . masih tidak bersedia . agak kekok bagi aku untuk memula kan sebuah kisah baru yang tak pernah aku alami sebelum ini . pada usia remaja ini , pengalaman aku tentang cinta masih lagi cetek . masih teragak-agak untuk membuat keputusan . kesudahan nya , aku harus berani menempuhi nya . tak gentar dengan keadaan sekeliling tak mudah goyah dengan apa jua yang mendatang . dari cinta pertama lah aku memahami , aku ikut erti kasih sayang dan erti kerinduan . walaupun ia berakhir namun menyimpan kenangan masih terpahat dalam ingatan . namun aku tidak boleh membiar kan cinta pertama itu terlalu menguasai diri ini sehingga kan terlepas pandang . cinta sejati yang akan menanti . dalam kita mencari apa yang di impi kan , kita pasti akan berhadapan dengan pelbagai halangan dan cabaran . cabaran yang membuat kan kita terkeliru dengan tujuan sebenar dalam mencari cinta . terpulanglah kepada kita untuk menentu kan apa yang terbaik untuk diri sendiri walaupun ia nanti akan menuntut pengorbanan yang terlalu besar . perjalanan aku masih jauh . masih sama . dan aku perlu berani membuat segala keputusan . perlu kah aku menurut kata hati ini ? atau membiar kan masa dan keadaan sekeliling yang menentukan segala gala nya ? 

mirul : Amie! 
amie : awak lambat . 
mirul : sori saya lambat . terlepas train lah tadi . dah lame awk tunggu sya ? nahh (bunga Ros) utk awk . 
amie :  wahh! terima kasih mirul . harum nya . hm..
mirul : same same . awk dh minum ? awk nk minum ? 
amie : tak terima kasih . kenapa awk dahaga ke ? 
mirul : saye tak lah dahaga sangat . 
amie : pasti awk rase janggal kan .
mirul : kenape ?
amie : kite duduk sini . sampai senje . kite ckap kt sekolah pun brape kali je . 
mirul : saye pn perasaan jugak awk kt sekolah . awk pelajar baru kan . mesti ramai yang nk tackle awk . (senyum sambil ketawa ketawa). baru sebulan awk sekolah kat situ ? 
amie : tak le . dua, duabulan . 
mirul : owhh.. 
amie : first time saye nampak awk rase mcm nk kenal dgn awk . 
mirul : oh yeker ??  
amie : a'ah, sebab awk comel sangat . 
mirul : hehehe (senggih manje) 


Di sekolah, waktu balik sekolah....
mirul : Amie.
amie : Hi mirul. 
mirul : mira kawan awk tu kate nak jumpe saye ekk? 
amie : a'ah, mira . awk ok tak ?
mirul : ha saye ok je . kenape ? awk segan ? 
amie : na-ah! 
mirul : mcm mana sekolah kat sini ? ok tak ? 
amie : okay. cikgu semue baik. kecuali cikgu Pn.Zanariah, tegas . 
mirul : ye memang . kalau mcm awk tak hbs buat kerja rumah, mmg kene denda pnya ketuk kreta api . (hehehe) 
amie : oh yeker? kejam nyer . (dua dua ketawa tersenyum gembira terukir dwajah mirul & amie . 
Sbenar nya saye nk jumpe awk ni nk cakap something . 
mirul : oh yeker ? pe dia..
amie : esok jumpe kat KLCC boleh ? 
mirul : erm...
amie : please.. to see the world. ;')
mirul : pukul 4 petang . 
amie : tak lah . senja lah . 
mirul : 9pagi? kedai tak buke lagi . err let i see, kol2 ?
amie : tak nak! kol10 ??
mirul : pukul10... hehehehehe (ketawa manje saat btentang mate)
amie : awk tgh hari panas lah wakk . xtak ek kuar tgh hari. 


Mirul terus menulis no.telefon dtangan Amie . dan terus beredar . keesokan harinya......


(10:01 am +49days 23hours)


telefon mirul berbunyi . 
#Hye wan! aku okay . sehat . kau pulak ? g ane ? Genting Highlands ? sape lagi ? Eyra?? siot engkau . dia takde bagi tau aku ape pon tentang ni . bile korang dah planning ni ? on hold . nanti aku cll kau balik . 


Qi : Assalamualaikum . Mirul!
Mirul : ha Qi kau nk pe?
Qi : ha xde . ni ha surat utk kau . 
Mirul : ha terima kasih . 


terus mirul membuka sampul surat dan baca isi kandungan ddalam surat tersebut . surat dari Amie       
                                                
Dear, Amirul... all those days i've spent with you I still dont know how to express what i feel. the look from your eyes, make my heart beats faster. You make me blush, when you hold my hand. Mirul, i have never met a person like you, seriously, you are a nice person. Always making me happy, I thank you for all that. With no reason, I really have to go. I have nothing for gain, just sorrow, tears, and more pain. it was the day I realized, that somehow, somewhere, we will meet again. I wish, you could wait for me. Amie.... 


cinta pertama tidak semesti nya yang terbaik, tetapi yang pertama itu tetap akan dikenang.... ;') Thank You .


dtulis epy haritok, Jumaat 9/9/2011 .











No comments:

Post a Comment